2012-08-26

Du är vad du äter

Jag har så himla svårt att hitta inspirationen och variationen när jag är ensam. Nu är jag ju inte riktigt ensam, Sigge finns ju också, men jag har inte fått våra måltider att synka. Jag lagar en mat åt honom och en annan till mig. Varför då?! Jättedumt. Vi kan ju äta samma mat, bara utesluta mjölkprodukterna.
Min hjärna har inte riktigt hängt med i att han äter lika stora bitar som mig och han har blivit ett barn (istället för spädis).
Hursomhelst ligger jag hemma i soffan och är sjuk. Sigge är hos sin mormor och morfar (tack), råkade slå på "du är va du äter" och fick, hör och häpna, lite inspiration till förändring. Jag fick tummen ur och beställde hem ekolådan från och med nästa vecka.
Ska även försöka hitta en bra receptbok med roliga, goda och nyttiga måltider för mig och Sigge att äta tillsammans.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar